05 maart 2016

De draad weer oppakken

Dat is lang geleden dat ik hier iets geschreven heb! Een hele tijd was het goed zo, maar steeds vaker mis ik het schrijven op dit blog. Enerzijds om te delen waar ik mee bezig ben, anderzijds voor mijzelf om te zien wat ik nou allemaal doe en hoe ik mij ontwikkel (goh hoe klinkt dat ?!) op handwerkgebied.
Was dit eerst een blog voornamelijk over naaien, eerst kinderkleding voor nienke en silke, later voor mijzelf. Nu ben ik meer aan het breien en heb sinds gisteren een  nieuw spinnewiel.
En daar zal ik dan maar eens mee beginnen:


Een ladybug van Schacht. Het is een dubbeltraps scotch tension wiel (als je het technische verhaal wil weten,  dan moet je dat maar eens Googlen,  als het uitgelegd wordt kan ik het helemaal volgen,  maar navertellen.....).
Vooral door de dubbele trappers en doordat deze trappers aan de achterkant met een krukas zijn verbonden waardoor de beide trappers kracht leveren heb ik besloten dit wiel te kopen. Het spint hierdoor licht en snel, waardoor ik (na heel wat oefening. ..) dun regelmatig garen kan spinnen.

Grappig is dat op ieder ladybug spinnewiel een lieveheersbeestje  (ladybug) geplakt zit op een andere plek. Hier is mijn lieveheersbeestje:


Nou, vrolijke groet dan maar weer...

Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten