05 januari 2012

De eerste sneeuwklokjes en "lichtzakjes"

Posted by Picasa 


De eerste sneeuwklokjes bloeien al in de tuin.
Twee! jaar geleden heb ik de bolletjes in de grond gestopt en vorig jaar hebben we er niets van gezien en nu wonder boven wonder komen ze alsnog. Zaten ze vorig jaar onder de sneeuw verstopt?

Die Erste Schneeglöckgen blühen schon in unsere Garten. Vor zwei (!) Jahre habe ich sie gepflanzt aber nie gesehen. Und nun sind sie alsnog da. Hatten sie sich vorheriges Jahr unter den Schnee versteckt?

Deze twee "lichtzakjes" heb ik gemaakt in de kerstvakantie voor Saskia. Al een hele tijd had ik mij zo afentoe afgevraagd hoe ik dit nou netjes én goed passend zou kunnen maken. Totdat ik deze uitleg zag, Zo eenvoudig! Vaak zie je dit soort lichtjes met afbeeldingen in 1 kleur, maar omdat ik deze niet zoveel heb, heb ik gewoon geprobeerd om ze met gekleurde borduurtjes te maken. En ook dat ziet er erg leuk uit, ook als ze branden!
Deze twee had ik al eerder gemaakt voor mijn vader en moeder die hun 44-ste trouwdag vierden.









En omdat ze zo leuk werden deze ook nog:

Diese Lichtbeutel habe ich gemacht nach den super anleitung von Mondbresal (danke schön dafur!) Es war viel einfacher denn ich hatte gedacht. Weil ich nie soviele Scherenschnitten  habe habe ich es probiert mit Stickbilder mit Farbe und auch diese sind sehr schön.

Borduurpatronen van: Huups, Schwedische Tischdecke von Gretelies, und de Zwergen von Feeënwerkstatt.

Vrolijke groet,

Karen 

1 opmerking:

  1. Die lichtzakjes zijn echt leuk! Heel origineel! Alleen zijn ze niet gevaarlijk i.v.m. mogelijk brand?

    Ze zijn erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen