20 december 2011

Weihnachtskleid Sew A Long

Geen Paniek! maar toch ...
Het plan is veranderd (toch maar wel...) Ik was bang dat de jurk uit de ottobre te saai zou worden. Bij het boodschappen doen zag ik in de supermarkt de Simplicity met daarin onder andere deze jurk. Hij lijkt toch een beetje op de Ottobre jurk door de kraag en de mouwen, maar door de plooien hoopte ik dat hij minder saai zou worden.
Vorig week was ik al begonnen en vanmorgen was dit de toestand van de jurk:

Kein Panik! aber:
Das Plan hat sich geändert weil ich angst hatte das das Ottobre Kleid stumpf werden soll. Bei einkaufen gehen habe ich den Simplicity gekauft. Weil ich dieses Kleid sah, ein bischen ähnlich an das Ottobre Kleid durch den Krag und die Ärmel.
Ich hatte Donnerstag schon angefangen und heute morgen war das die Zustand des Kleides:
Alleen de beleggen en de mouwen moesten nog....
 Nu is de jurk klaar, op het "handwerk" na: beleggen vast naaien, zomen en knoopjes op de mouwen.
"Nur" die Belegen und die Ärmel sollten nog,
Nun ist das Kleid fertig allein das Handwerk: das Beleg fest nähen, Saum und Knopfen auf die Ärmel.


Sorry voor de onduidelijke foto, maar in de schemer, met de zelfontspanner was dit de beste foto. (En ik had natuurlijk ook best kunnen opruimen of de kast dicht....)
Entschuldigung fur diese unscharfe Foto, aber in dämmerung und mit den Selfauslösser war dieses Foto das beste. (Ich hatte naturlich auch erst das Schrank schlossen können)

Het patroon past goed , ik zat weer tussen veel maten in, dus maar voor maat 40 gekozen. Gelukkig waren de zomen 1,5 cm, iets wat ik zelf dus nooit aanknip, maar nu gaf het precies genoeg speelruimte om de jurk passend te maken.

Das Schnitt passt gut, ich habe mich entschlossen fur 40. Und weil die saumen von 1,5 cm in das Schnitt inbegriffen sind (normal nehme ich 1 cm) hatte ich genug Spielraum um das Kleid an zu passen.

Morgen wordt het kerstspel gespeeld op school dan doe ik de jurk aan bij gebrek aan een "echt" kerstfeest. Maar ook voor kerst thuis is de jurk prima geschikt. Ik hoop dan betere foto's te kunnen maken.... en zal ze vrijdag bij de finale tonen!

Morgenabend wird das Krippenspiel gespielt in die Schule und dan ziehe ich das Kleid an, ein "richteres" Weihnachtsfest soll es nicht geben, aber auch für Weihnachten auf die Sofa ist diese Kleid geëignet. Ich hoffe morgen bessere Foto's zu machen können und will sie Freitag zeigen! 

Vrolijke groet,

Karen

Meer Kerstjurken:  hier
Mehr Weihnachtskleider: hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten