21 november 2011

Weihnachtskleidsewalong 2: de stofkeuze

Help, ik weet het niet meer, ik kom er niet uit:

De grijze streepjesstof heb ik al een tijd geleden gekocht om de jurk met de knopen te maken, maar er nog steeds niet aan begonnen omdat ik het niet aandurfde met het patroon. Vind het dan altijd zo zonde van de stof als het niet goed past.
De blauwe stof heb ik vorige week gekocht om een van de andere modellen te maken.
En nu twijfel ik: Eigenlijk vind ik de blauwe stof te saai om er de "Old-schoolteacher" jurk van te maken. Ik denk niet dat ik hem dan vaak zal dragen. Maar om nou twee jurken met knopen te maken is ook zo wat. De feestjurk vind ik te bloot en die bloemetjesjurk zie ik niet voor me in het donkerblauw, hoewel de stof op zich soepel genoeg is denk ik.
Of is er iemand die iets leuks weet om de saaie jurk leuker te maken, bandjes, borduurpatronen ed. genoeg....

Hilfe! Ich weiss es nicht:
Die graue streifenstoff hatte ich vor ein paar Wochen gekauft fur das Kleid mit den Knopfen, aber mich noch nie getraut weil ich das Schnitt anpassen soll. Ich finde es immer so schade von den Stoff wenn es nicht passt.
Die blaue Stoff habe ich auf den Markt gekauft, um eine von die andere Kleider zu nähen. Das Festliche kleid finde ich zu kalt und das Blumenkleid kann ich mich nicht vorstellen in dunkelblau, und das Old-schoolteacher Kleid finde ich ein bischen langweilig.
Was soll ich machen, zwei Knopfenkleider? Das Old-schoolteacherkleid von den Streifenstoff oder von dunkelblau und es weniger langweilig machen mit Bänder, Stickmuster oder etwas anderes, Wie hat ein gutes Idee?

 Nog een iets betere foto van de stoffen:


 

Hier is te zien wie welke stof heeft gekozen!

Vrolijke groet,

Karen

2 opmerkingen:

  1. hallo, ich finde den streifenstoff zu dem kleid rechts unten sehr schön und würde statt der Schleife vielleicht eine stoffblume anbringen und den saum verzieren, liebe grüße doris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das oldschool-teacherkleid kannst Du gut mit Accesoires aufpeppen, Blumen oder so. Für das Knopf-Kleid finde ich farbige Knöpfe ganz toll als Kontrast, dann ist das dunkelblau auch nicht mehr langweilig.
    Warum nähst Du nicht ein Probemodell, dann weisst Du welche Größe Dir passt oder was Du ändern musst.
    LG, Katharina

    BeantwoordenVerwijderen