05 oktober 2011

MMM 05-10-2011

Vorige week had ik wel iets zelfgemaakts aan, maar heb ik het niet gered om er foto's van te (laten) maken en al helemaal niet om iets te schrijven...
Maar vandaag gaat het beter, de rust is wedergekeerd en alles gaat met iedereen goed.

Vandaag heb ik de tweede Joana aan die ik heb gemaakt. De eerste was een maat te groot en zat helemaal niet goed, zelfs Nienke zag dat hij raar bij mijn schouders/hals zat en er zaten rare rimpels onder mijn borsten.
Nadat ik de zijnaden en later ook de armnaad een stuk ingenomen had zat hij een stuk beter. Ik kan hem niet laten zien, want de bloem erop moet echt gestreken worden... Ik ben over het algemeen erg makkelijk met strijken (nou ja, beter gezegd: helemaal niet strijken) maar dit kan echt niet.
Deze tweede is heb ik een maat kleiner gemaakt en de zijnaad iets hoger naar binnen laten gaan en ook weer iets hoger naar buiten omdat ik niet zo groot ben. Hij zit een stuk beter, maar ik denk erover om de  hals vorm, want die vind ik erg mooi, over te nemen op een ander shirtpatroon dat beter past.
Het zwarte gedeelte van het shirt heb ik gemaakt van een XXL-shirt van biokatoen van de Albert Heijn in de aanbieding (7 ! euro ofzo iets). Ik heb de mouwen nog liggen voor een ander shirt, want ik wilde deze graag met lange mouwen maken. Al zoekende naar iets passends vond ik deze strepen nog.

Lang verhaal, maar dit is het resultaat:


Meer over MMM bij Cat und Kascha en alle andere deelnemers zijn te hier vinden.



Letzte Woche habe ich es nicht geschaft um ein nachricht zu schreiben, aber heute bin ich da wieder.
Diese Joana (haben sie natürlich erkannt!) is meine zweite. Die erste soll erst gebügelt sein vor sie allen sie sehen. (Ui, ich glaube das ist sehr holländisches Deutsch!) Die blume von normale baumwolle gibt viele Falten. Die erste war nicht so gut gelungen, ein grosse zu gross, und mit seltsame falten unter mein Brust und zwischen Schulter und Hals. Diese ist ein grosse kleiner aber ganz zu frienden bin ich noch nicht, es gibt noch immer diese seltsame Falten zwischen mein Ächsel und Halsch
Genäht habe ich diese shirt von ein XXL Herrenshirt aus biobaumwolle und ein rest streiffen jersey.


Vrolijke groet,

Karen

P.S.: Ik ben erg blij met alle commentaren op het feit ik weer "terug" ben, Dank jullie wel!

P.S.: Danke schön fur alle nette Kommentare auf mein wieder da sein! 

3 opmerkingen:

  1. Mooi shirt! Hele mooie combinatie van stoffen, en een leuk model. Wat staat ie je goed!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi shirt! Ik vind de MMM een leuk initiatief, ik zag het al een tijdje bij diverse Duitse blogs. Het zou ook wel goed zijn voor mijn eigen kledingkast maar eerst ligt er nog een lijstje voor de kinderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen