02 maart 2012

Ik heb het gedaan!


Met rood garen heb ik met de naaimachine met een hele kleine steek genaaid en daarna in het midden van de steek ertussen geknipt:
Mit Rot Garn habe ich mit den Nähmaschine mit ein sehr kleine Stich genäht und in das Mitte von den Masche da zwischen geschnitten.
 


Daarna 3 steken (Ik had bij het opzetten nl ook 6 steken extra middenvoor opgezet) naast de doorgeknipte rand in elke steek een steek opgenomen om de boord te breien. En dit is het resultaat:
Und 3 Stiche (Ich hatte 6 Maschen extra Mittevor) neben den durchgeschnitten Rand in jede Masche ein Masche aufgenommen um den Bord zu stricken. Und hier ist das Resultat: 

De steken aan de binnenkant moet ik nog netjes met de hand vastnaaien. Maar over dit resultaat ben ik meer dan tevreden, zo een mooie boord heb ik nog nooit ergens langs gebreid!
Voortaan brei ik als het even kan alles zo!

Die Maschen an die Innenseite soll ich noch nähen mit den Hand. Aber über dieses Resultat bin ich mehr den zufrieden, so eine schöne Bord habe ich noch nie gestrickt!
Wenn es eben möglich ist stricke ich immer alles so!

Voor wie het ook eens wil proberen, deze handleidingen waren zeer behulpzaam: In het engels:
Diese Links waren für mich sehr hilfreich: In Englisch:
Fair Isle-Style Steeking
Steeking Chronicles van Eunny Yang
Knitty

En van Wiebke kreeg ik de volgende link door: In het duits
Couturette(Zij naait echt prachtige retro kleding, dus kijk vooral nog verder op haar blog!)
Und Wiebke hat mich diese link gegeben: Couturette In Deutsch

Vrolijke groet, Karen


1 opmerking:

  1. Die Strickblende ist wunderschön geworden. Und sieht sehr ordentlich aus.
    Ich will das unbedingt auch mal ausprobieren.
    LG
    Wiebke

    BeantwoordenVerwijderen