09 februari 2012

Postzegels en nederlandse Airmail

Omdat Nienke en Silke bijna niets zelfgemaakts meer willen en al zeker niet versierd/geborduurd, koop ik de laatste tijd bijna geen borduurpatroontjes meer. Maar toen ik deze zag.... was ik verkocht. Toen 's avonds de borduurtjes per mail binnen kwamen ben ik er gelijk mee gaan "spelen". Omdat ik graag het duitse Für en Von in het nederlands wilde maken mailde ik Nette van Regenbogenbuntes om te vragen wat het lettertype was dat zij had gebruikt. Ik kon nl niet iets vergelijkbaars vinden. Zij mailde terug dat zij het wel in het nederlands wilde maken en kijk:

Weil Nienke und Silke nie mehr etwas selbst genäht und sicher nie etwas bestickt willen, kaufe ich viel weniger Stickdateien. Aber wenn ich diese sah, wusste ich: die will ich haben! 
Gleich wenn ich die Dateien hatte habe ich sie auf mein Computer in das Stickprogramm angeschaut und möchte ich gerne das deutsche Für und Von in niederländisches Voor en Van ändern. Also hatte ich Nette von Regenbogenbuntes  (die diese schöne Datei entworfen hat) ein Mail geschickt ob sie mich sagen konnte welches Schriftart sie verwendet hat. Sie hat mich ein Mail zurück geschickt das sie es auch auf holländisch machen wollte. Und sehe:

DANK JE WEL! Voor mijn moeder heb ik er een lieselotte tasje van gemaakt voor als ze weer op reis gaat.
Ein Riese DANKE SCHÖN!!! Für mein Mutter habe ich ein Lieselotte Taschen genäht.

Ook heb ik natuurlijk de postzegels uitgeprobeerd:
Auch die Briefmarken habe ich natürlich ausprobiert:

Vrolijke groet,
Karen

3 opmerkingen:

  1. Ich sag mal DAnke für den netten Post- leider kann ich ja kein holländisch, aber jetzt lese ich hier und lerne ien bißchen...
    Viele Grüße NETTE

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo, wat zijn die postzegels leuk! Echt super.
    Wat maak je weer mooie dingen!
    Liefs Karin.

    BeantwoordenVerwijderen