01 februari 2012

Berlijn

De bezienswaardigheden: KaDeWe, metrostation bij het hotel, Siegessäule, plaats van de muur, Brandenburgertor, Rotes Stadthaus, Checkpoint Charly, Holocaust monument, Fernsehturm, Synagoge, Kunst.

Tot mijn verrassing hing in ons hotel dit aan de muur: Behang van Mymaki ! Dat kan toch geen toeval zijn!
Überrascht war ich wen ich in unseres Hotel diese Tapete sah: Tapete von mymaki ! Zufall?!



Overigens bleek Dawanda tegenover ons hotel een kantoor te hebben!
Het hotel was het Meininger Hotel. Een echte aanrader, voor de deur een U- of S-bahn station, midden in de stad en modern ingericht, maar vooral aardige mensen en heel netjes en schoon. Én niet duur!
Gegenüber unseres Hotel war das Büro von Dawanda.
Unseres Hotel war das Meininger Hotel. Kann ich empfehlen, sehr zentral in das Stadtmitte, modern, nettes Personal und fur uns Holländers immer wichtig: nicht teuer!

Heel erg leuk was de ontmoeting met Wiebke , Lucy en Maria op de Maybachufermarkt. Helaas ben ik helemaal vergeten foto's te maken. Een markt met veel stoffenkramen en echt waar alle stof kostte 2 - 3 Euro! Vandaar dat onze koffer op de terugreis 7 kilo zwaarder was....

Sehr gefreut habe ich mich auf den Treffen mit Wiebke, Lucy und Maria auf den Maybachufermarkt. Wenn ich wieder in das Hotel war und Cees wollte zeigen wie es war bemerkte ich das ich gar vergessen war foto's zu machen.....
Aber die Markt ist wunderbar: viele Stoffkramen und ehrlich alles kosttet nie mehr als 2 - 3 euro!
Unser Koffer war 7 Kilo's schwerer auf die Heimreise....



Een dag later heb ik nog bij Das KulturKaufhaus Dussmann in de Friedrichstrasse Wiebke's Vertikale Garten gezien en dit boek gekocht. Eindelijk een boek waar precies in staat hoe een grondpatroon te maken en dat om te werken tot een patroon. Ik wil namelijk heel graag eens een goed passende broek maken, kopen lukt niet, dat heb ik al opgegeven. Vandaar ook de 4 meter stof (links onder), mooi visgraat met een rode streep erdoor. Genoeg om uit te proberen. En voor het geval er nog genoeg stof over blijft rode voering voor een mooi jasje.
Den nächste Tag habe ich bei Das KulturKaufhaus Dussmann in den Friedrichstrasse Wiebke's Vertikale Garten angeschaut (sehr schön) und dieses Buch gekauft. Ich habe mich sehr gefreut endlich ein Buch zu finden wo in steht wie man ein Grundschnitt herstellt und daraus ein Schnitt. Ich möchte gerne ein passende Hose nähen, kaufen habe ich angegeben. Deshalb habe ich 4 m von den Stoff linksunten, ein Fischgräte mit ein Rotes Faden, das soll genug sein um aus zu probieren. Und wenn ich noch Stoff über habe gleich passende rotes Futter fur ein Jacke.


Maria had voor ons allemaal een naaiblad uit toen nog Oost Duitsland meegenomen. Voor mij eentje uit de jaren 80, geweldig, die grote schoudervullingen, jeugdherinneringen.....!

Maria hat für uns ein Nähzeitschrift mit genommen aus Ost Deutschland. Für mich eine aus den "80!, Super, diese grosse Schulterpolster! Ich bekomme wieder Jugenderinnerungen!
Ich möchte euch von Herzen danken für ein sehr schöne Mittag! Und wenn jemand von euch in die nähe von Amsterdam ist sind sie Herzlich Wilkommen!

Vrolijke groet,
Karen 

1 opmerking:

  1. Es freut mich, dass dein Berlinaufenthalt so erfolgreich war. Und ich habe mich gefreut, dich kennenzulernen. Und bin gespannt, was aus deinen tollen Marktschnäppchen alles werden wird.
    Die grüne Wand bei dussman ist leider,leider ncht von mir. Aber ich baue auch solche ähnlichen Pflanzenwände.
    LG
    Wiebke

    BeantwoordenVerwijderen