14 september 2007

he he, eindelijk weer een beetje tijd.....

Wat kan er veel gebeuren in een korte tijd! Druk met "alledag", op school, werk, verjaardagen... en tussendoor ook nog "even" een huis gekocht! Met recht even want hoewel we al langer plannen hadden om te gaan verhuizen zijn we pas anderhalve week geleden begonnen met serieus huizen te bekijken.... Het eerste huis was het echt niet! Het tweede huis HELEMAAL! Nooit had ik gedacht dat ik daar zou kunnen wonen! Aan het water en veel ruimte binnen. Tegenover school. Ook is het huis goed onderhouden en grotendeels naar onze smaak ingericht!

Nu nog alle papierhandel afwerken en ons "oude" huis verkopen. Verhuizen laat nog even op zich wachten, waarschijnlijk voorjaar 2008!

Was passiert manchmal viel in kurze Zeit!! Neben den drucke "Alltag" haben wir eine Hause gekauft! Wir hatten schon langer plannen dazu aber nur 1,5 wochen her haben wir serious angefangen Häuser zu besichtigen. Das erste war es nicht, aber das zweite Haus war unseres Traumhaus! Es ist an wasser gelegen und sehr viel Raum innen. Gegenuber die Schule. Und das Haus ist gut unterhalten und braucht nie mehr den ein bischen Farbe innen.
Umziehen sollen wir ungefähr fruhling 2008!

In de tussentijd is mijn naaimachine een week weg geweest omdat hij gerepareerd moest worden.... Maar genaaid heb ik toch, alleen hebben Nienke en Silke hun shirts nu aan en zijn de foto's nog niet gemaakt.... Misschien vanmiddag.

Mein Nähmachine ist eine woche weggewesen zum reperatur, aber genäht habe ich auch noch. Shirt fur Nienke und Silke. Foto's folgen weil sie die shirts gleich in die Schule tragen wollen....


Ook hebben we "FriedaKuchen" gebakken: (Nienke en Silke samen.... met een beetje hulp van...)
Und auch "Friedakuchen" haben wir gebacken:





Met als resultaat:

Recept van Frida: http://frileluna.blogspot.com Daar heet het Gitterkuchen maar bij ons zal deze "taart" door het leven gaan als Friedakuchen! Dit was de taart die Frieda voor Nienke en Silke had gebakken toen we bij haar op bezoek waren! MMMmmmm!!!

Diese Gitterkuchen hat Frieda auch fur uns gebacken wen wir sie diese Sommer besucht haben! MMMmmm!!


Vrolijke groet, Karen

2 opmerkingen:

  1. Hallo ihr Lieben!

    Das habt ihr wirklich ganz prima gemacht und der Kuchen sieht ja schöner aus als meiner. Großes Lob an Nienke und Silke und ich freue mich immer wieder euch zu sehen. Wir hatten wirklich eine schöne Zeit miteinander und ich denke auch noch oft an euch.

    Da freue ich mich echt für euch, dass ihr ein schönes Häuschen gefunden habt.

    Ich wünsche euch noch ganz ein schönes Wochenende.

    GLG Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soo schön - herzliche Gratulation zum Hauskauf!! In einem eigenen Haus zu wohnen ist schon ein sehr schönes Privileg... ich geniesse das sehr:-) Übrigens hat Annina das gleiche Shirt wie Nienke (H&M-lässt grüssen...egal wo man wohnt;-))

    Liebi Grüessli Sabina

    BeantwoordenVerwijderen