04 mei 2007

he he, daar ben ik weer...

Het was hier even stil, dit in tegenstelling tot mijn "real-life"... Verjaardagen, werk, weekendje weg, koniginnedag, mooi weer, kortom veel dingen veel belangrijker dan computeren!

Genaaid en geborduurd heb ik wel! Niks beters dan na een drukke dag 'savonds achter de naaimachine!
De kasten van Nienke en Silke zitten aardig vol en in die van mij was nog plek vandaar dat ik nu voor mijzelf wat genaaid heb:

Een wikkeljurk uit de Mode Jolie. Nog nooit iets uit gemaakt, maar naar zo'n wikkeljurk was ik al tijden op zoek, eenvoudig zonder tierelantijnen. Altijd spannend of iets past en of het klopt met mijn verwachtingen en de foto's in het blad.... Deze keer is dat erg goed uitgepakt! Maat M en het past als gegoten. Het probleem wat ik meestal met jurken heb is dat de figuurnaden door mijn lengte niet op de goede plek zitten, de jurk wordt meestal smaller net op het punt waar dat niet moet..... Ik vind hem alleen wat aan de korte kant, maar over een spijkerbroek staat het erg leuk. Dus voor herhaling vatbaar, maar dan een stukje langer!

Dit is een vest gemaakt naar het PIA-patroon van http://farbenmix.de. In de grootste maat, 158/164 ook voor mij zeer goed passend. Er onder zit een shirt uit de Ottobre Woman. Dit had wat ruimer gemogen ondanks dat ik maat 38 heb gemaakt. De volgende keer maat 40 dus.
En dat geeft dan meteen mijn probleem weer: Hoe kan het dat ik de ene keer een kinder maat pas en de volgende keer maat 40! Ik snap hier dus helemaal niks van...
Het volgende wat ik voor mij maak is een rok, eerst als proef uit een bloemenstof die ik nog van vorig jaar had liggen voor de maat.... Voor zover ik nu zie past deze ook als gegoten.... Alleen die blinde rits nog.... Gisteren heb ik meneer Schipper van de naaimachinewinkel gebeld voor een speciaal voetje, want zonder lukt het mij niet. En wat een service is het toch; hij stuurt hem via de post en mischien komt hij vandaag aan......
Nou dat was het voor vandaag.....
Morgen meer, maar dan jurkjes, rokjes, t-shirtjes en wat nog niet meer..... oja ook nog een tasje, maar dat komt misschien overmorgen....

Vrolijke groet, Karen

1 opmerking:

  1. Wunderschönes Wickelkleid!Sieht toll aus und passt zu dir ausgezeichnet!

    LG Steffi

    BeantwoordenVerwijderen