03 maart 2007

Resultaten uit het "naaiattelier"

Voor Nienke heb ik deze Muriel-jurk gemaakt.
De bloemenspijkerstof en effen spijkerstof lagen al enige tijd klaar voor een Muriel, maar ik wist verder nog niet hoe en wat. Totdat ik bij KlickundBlick de Romantic Collection zag waar Sabine een jasje van deze bloemenspijkerstof met in de deelnaden roesjes had genaaid.... Duidelijk was dat ze bij ons NIET gerimpeld moesten zijn en ROOD omdat dat Nienke goed staat en makkelijk kombineert bij wat ze nog meer heeft.





De rode rozen stof is oud hollandse stof die werd gebruikt voor beddengoed in Staphorst en omgeving (heb ik me laten vertellen door de meneer van de Boerenbonthal in Amsterdam....) Vandaar dat mij daarbij de tekst DUTCH ROSE passend leek. Eerlijk gezegd vind ik al die engelse teksten een beetje onzin, waarom geen Nederlands? Maar tja, als je om je heen kijkt in winkels e.d. zie je dat zeker bij mode voor grotere meiden er erg veel Engelse teksten worden gebruikt. En tja: Hollandse Roos klinkt ook minder "echt" dan Dutch Rose....

Vrolijke groet, Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten