23 oktober 2013

Tja die foto's...


Ik ga niet graag op foto's, sta er altijd raar op (vind ik dan, de rest vind me veel te kritisch).... Meestal geef ik de fotograaf de schuld... maar tja als ik dan gekke gezichten trek en dat nou net die foto van 6 eigenlijk de beste is, dan kan de fotograaf er natuurlijk niks aan doen.... Dus voor "straf" mocht ik mijn hoofd er niet afsnijden.

Maar waar het echt om gaat is de rok die ik heb genaaid van een rest rode stretchstof (gekocht bij Kleurenmix) waar ik ook een doorknoopjurk van heb gemaakt. De foto's  van deze jurk volgen nog...
Het patroon is Yasmin Yoke Skirt van Maria Denmark.
Eerder heb ik deze rok precies volgens dat patroon gemaakt, maar omdat ik graag een rok met een stolpplooi wilde heb ik het patroon aangepast. Op het blog van jochapeau stond duidelijk beschreven hoe, vooral het vastnaaien van de stolplooi aan de binnenkant werkt erg goed. Hij blijft zitten zoals het moet.
De plooi na het middenvoor vastnaaien aan de binnenkant nog met twee stiksels vastzetten. Dus alleen aan de binnenkant. Dit moet je doen voordat je de band of voorpas er aan vast naait. Ik hoop dat de fotos het duidelijk maken.

Aan de voorkant (de goede kant van de rok) zie je dus alleen twee stiksels naast de plooi. De gebogen stiksels zitten alleen aan de binnenkant.

Vrolijke groet,
Karen



2 opmerkingen: